Alla inlägg den 9 december 2014

Av Marie Schaedla - 9 december 2014 16:37

Jag tror fan inte att det är många som läser mina sporadiska rader på detta ställe. Men det gör väl iofs inte så mycket, jag har en bunt handskrivna dagböcker undangömda som ingen läser heller (hoppas jag). Funderade ett tag på att skriva ut adressen hit på fejjan, men kom fram till att jag ändå skriver mest till mig själv, för att "sortera" mina tankar på nåt sätt. Skrivande har alltid varit ett slags terapi för mig. Inte bara terapi, det är också mitt absolut effektivaste inlärningssätt. Inför prov läser jag stycke för stycke och och skriver sedan för hand ner det jag tror är viktigast ur varje. Det har visat sig vara en jäkligt bra metod just för min hjärna. Sätter jag nåt på print så vandrar det direkt från papperet upp i hjärnan och där fastnar det rejält. I alla fall tills jag pluggar inför nästa prov. Min hjärna är väldigt selektiv på det sättet. Den lagrar nödvändig information väldigt väl, och när jag får frågor på det jag lärt in kan jag i pricip återge exakt, ordagrant, det jag lärt mig. När det är dags för nytt prov är det som att den nya informationen "knuffar ut" den gamla, som inte längre behövs. Den bara slussas ut för att göra plats för det nya. Det viktigaste, det jag eventuellt kan ha nytta av rent praktiskt någon gång i livet, brukar dock lagras nånstans långt ner i bakhuvudet.

Just nu praktiserar jag avtalsskrivning för pluggets räkning. Klämde ihop ett kompanjonsavtal igår, ska hitta på ett annat slags avtal idag och ytterligare ett i morgon. Inlämning på torsdag, sen är jag högskoleklar. Det var jag visserligen redan innan denna kurs, men det visste jag inte vid kursens början så jag valde att läsa klart den ändå. Skadar ju inte.

Hm, vete fan om jag har så mycket att bidra med just här, just idag.
Startade dagen med en halvdan jogg Djulö runt (var ju snorhalt!), fortsatte hem till mig för att söka information inför ovan nämnda avtalsskrivning, gjorde en liten avstickare till stan för att köpa ett nät avocado samt en flarra saftglögg och, hör och häpna: spela på några av kvällens matcher. Nej, jag har inte blivit ersatt av en klon, halkat och slagit i skallen eller blivit spritt språngande galen. Tänkte bara att det kunde vara en kul grej att prova på. Har gjort det ett par gånger förut, men har aldrig komponerat ihop en spellapp helt på egen hand som idag. Självklart kommer det gå åt h-vete för de stackars lag jag tippat på eftersom jag har grym otur i spel, men satte bara en tjuga och det kan det väl vara värt för en stunds spänning. Går lappen in vinner jag dock 400 kr. Vore najs, jag har inte haft råd att förnya gymkortet. (Därav den halvdana joggen.)
Å andra sidan, går lappen in så hamnar jag väl i spelträsket. Då kommer jag bli kompis med den där stinkande tomteliknande skitgriniga karaktären som jämt hänger inne på kvarnen ihop med en krycka och nån thailändsk skitglad uteliggare. Jorå.

Nä, tänk om jag skulle ta och skriva det där kontraktet nu? Det vore nåt.

HäJDå.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Men hej!
Hm... Drar till med en kort sammanfattning som verkligen inte säger ett skit om mig men ändå: Marie, 33 år, skriver mer i inläggen för här får det ändå inte plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards